بررسی خرید پلی استیشن 5 از بازار

بررسی خرید پلی استیشن 5 از بازار



 

بلافاصله به نظر می رسد که پلی استیشن 5 گام های کوچک لازم را با دستکاری ها و پیشرفت ها برداشته است، اما از نظر نوآوری های تکنولوژیکی که برای تغییر روش بازی شما طراحی شده اند نیز جهش بزرگی انجام داده است. برخلاف ایکس باکس، پلی استیشن 5 بر روی خدمات تمرکز نمی کند، اگرچه ممکن است در آینده تغییر کند. بلکه از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حال پیشرفت است، زیرا همه چیز در آن برای بهبود بازی‌ها و تجربه بازی و نه چیز دیگری طراحی شده است، از کنسول جدید گرفته تا صدای سه بعدی. او بسیار متمرکز است و واقعاً نماینده نسل جدید است و اینجاست که واقعاً می درخشد. پلی استیشن 5 دستگاه فوق العاده ای است، اما در این شکی وجود نداشت. البته هنوز مشخص نیست که عملکرد آن در سال‌های آینده چگونه در حد استاندارد باقی خواهد ماند، اما در زمان عرضه می‌توان گفت که یک کنسول نسل جدید و کاملاً فراتر از چند ارتقا است.

 

طراحی - یکپارچه بلند

باور کنید وقتی می گویم هیچ چیز نمی تواند شما را برای بزرگی پلی استیشن 5 آماده کند. احتمالاً ده‌ها فیلم مقایسه، صدها گالری عکس، و تمام جزئیات اندازه‌گیری‌ها را بررسی کرده‌اید تا تصوری از بزرگی کنسول داشته باشید، و با این حال شما را شگفت‌زده خواهد کرد، این بسیار بزرگ است.




ابعاد آن 38.8 × 8 × 26 سانتی متر است، اما به دلیل سطوح منحنی، نوشتن اندازه های کاملاً دقیق دشوار است. این یک دستگاه برج یکپارچه است. حتی یک هفته پس از دریافت کنسول، هنوز نمی توانم به بزرگی این واحد بزرگ عادت کنم. قد و اندازه در مقایسه با هر چیز دیگری از جمله پلی استیشن 3 که قبلاً دستگاه بزرگی بود کاملاً غلبه می کند. شاید دقیق ترین مقایسه با یک جعبه دسکتاپ باشد که از نظر ارتفاع و عرض نزدیک تر است، اما پلی استیشن 5 به نوعی موفق می شود آن را نیز شکست دهد. بنابراین بله، احتمالاً به یک یا دو قفسه جدید نیاز خواهید داشت تا همه اینها را در مرکز سرگرمی خود جای دهید.



به دلیل اندازه و وزن زیاد، باید از پایه محکم همراه دستگاه استفاده کنید که می تواند وزن کنسول را تحمل کند. هنگامی که پایه قرار می گیرد، پلی استیشن 5 از یک طرف به سمت پایه کمی ضخیم تر می شود، در نظر داشته باشید که اگر نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 را خریداری کرده باشید، پایه را دریافت نمی کنید و بنابراین اندازه دستگاه برابر می شود. از هر دو سو.



پلی استیشن 5 با وجود اندازه عظیمش، با لبه های خمیده، طراحی دو رنگ و چراغ های LED جذابی که در امتداد لبه داخلی کنسول قرار دارند، همچنان بسیار زیبا به نظر می رسد. پوسته بیرونی سفید، مرکز مشکی انعکاسی را احاطه کرده است که شبیه یک کوکی اورئوی معکوس با یقه بیرون است. او بسیار شیک و زیبا به نظر می رسد و می داند که چقدر عالی است. اما جدا از شوخی، پلی استیشن 5 طراحی چشم نوازی دارد و من از سونی برای ارائه چیزی متفاوت و منحصر به فرد قدردانی می کنم. سونی به جای ارائه یک طراحی تجاری خسته کننده، به تخیل خود اجازه داد.این طراحی آنقدر متمایز است که می تواند همان نفوذ محبوبی را داشته باشد که اپل در اولین معرفی آیفون داشت.



از نظر پورت ها، در قسمت جلو USB-A و USB-C، با دو دکمه روشن/خاموش و خروج کمی تار هستند (من باید از چراغ قوه گوشیم استفاده کنم تا ببینم هر دکمه نشان دهنده چیست). در پشت، دو پورت USB-A، یک پورت HDMI 2.1، یک پورت اترنت و یک پورت برق وجود دارد. هیچ پورت اختصاصی اختصاصی روی کنسول وجود ندارد، اما به نظر می رسد این بار چیز خوبی است. در حالی که Xbox Series X برخلاف پلی استیشن 5 دارای فضای ذخیره سازی قابل افزایش است، سونی گفت که امکان ارتقای حافظه داخلی با استفاده از یک NVMe SSD خریداری شده در بازار وجود دارد (سونی اخیرا تایید کرد که NVMe در زمان عرضه پشتیبانی نخواهد شد و به روز رسانی منتشر خواهد شد). پس بعدا).



و صحبت از فضای ذخیره سازی، پلی استیشن 5 تنها 667 گیگابایت فضای قابل استفاده از یک SSD TB1 دارد. این به‌طور شگفت‌انگیزی بسیار کم است، به‌ویژه زمانی که با حجم نصب عظیم بازی‌ها مقایسه می‌شود. بازی های راه اندازی پلی استیشن 5 به تنهایی به فضای ذخیره سازی عظیمی نیاز دارند. ریمستر The Demon's Souls با 66 گیگابایت عرضه می شود، در حالی که Spider-Man: Miles Morales به 50 گیگابایت دیگر نیاز دارد. در طول تجربه من که نیاز به بارگذاری چندین بازی روی کنسول داشتم، پس از نصب 4-5 بازی، فضای ذخیره سازی به سرعت پر شد، که چیز خوبی نیست. با قیمت یک کنسول 1 ترابایتی، در واقع یک هارد دیسک 500 گیگابایتی دریافت می کنید. در عوض، امیدوارم سونی بتواند فضای اشغال شده قبل از راه اندازی را با کاهش حجم فایل سیستم عامل کاهش دهد، اما احتمالا این کار را نخواهد کرد. خب، احتمالاً باید آن SSD NVMe را بخرید.



یکی دیگر از عوامل آزاردهنده پلی استیشن 5، نصب پایه است، اما در واقع فقط باید آن را یک بار نصب کنید و می توانید آن را فراموش کنید، مگر اینکه بخواهید مرتباً آن را تغییر دهید. تغییر پایه برای قرار دادن کنسول به صورت افقی یا عمودی بیش از آنکه دشوار باشد، مشکل ساز است. اگر می‌خواهید آن را در حالت عمودی قرار دهید، باید پیچ ​​گوشتی فیلیپس خود را بیرون بیاورید تا با استفاده از پیچ همراه دستگاه (که می‌توان آن را در یک محفظه مخصوص در خود پایه قرار داد) پایه را به کنسول متصل کنید. اما اگر می خواهید آن را به صورت افقی قرار دهید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پایه را با قلاب های مخصوص در پشت کنسول آویزان کنید (در اینجا نیازی به پیچ نیست). ممکن است کمی تلاش نیاز داشته باشد، به خصوص با توجه به وزن سنگین کنسول، اما این چیزی بود که ارزش آن را داشت که هنگام طراحی دستگاه به جای اینکه شبیه یک فکر بعدی به نظر برسد، به آن فکر کنید.


رابط کاربری - آشنا، جلا، سریع

رابط کاربری پلی استیشن 5 شبیه به پلی استیشن 4 طراحی شده است، بنابراین با وجود تغییرات ظریف، آشنا و روان به نظر می رسد. رابط کاربری سریع و ظریف است و هر عملی که انجام می‌دهید دارای یک انیمیشن مرتبط است که تقریباً شبیه به iOS است.منوها، صفحه‌های بارگیری بازی، مرکز بازی و هر قسمت ظاهر می‌شوند

منبع مطلب سایت زوبی :
خرید ps5

Comments

Popular posts from this blog

بهترین رمان های بازی 2022